"Ya Allah, sesungguhnya waktu DhuhaMu, kecantikannya adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih dilangit, turunkanlah dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu Dhuha, kecantikan kekuatan kekuasaanMu, limpahkanlah kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh"

Thursday 17 April 2014

Kelebihan Zinc Complex

Tahukan anda,kurma mengandungi pelbagai zat dan mineral diperlukan tubuh.
kisah ibu nabi isa as, Siti Maryam yang sedang sarat dan bakal melahirkan anak telah diceritakan didalam Al-quran. Siti maryam telah menepuk batang pohon kurma dan makan buahnya. Ibu yang bakal bersalin digalakkan makan kurma untuk memudahkan proses kelahiran.

Zinc memang banyak terdapat di dalam kurma selain dari sumber ikan haruan. Ikan haruan berbau hanyir dan ramai para ibu kurang selera dengan baunya. Zinc complex shaklee membekalkan anda dengan kuantiti yang diperlukan tubuh pada harga yang sangat berpatutan.


zinc penting 
dalam membaiki luka pembedahan dan dalaman disamping membantu anak yang disusukan mendapat bekalan zinc melalui penyusuan badan secara tidak langsung. Semasa minggu pertama bersalin,anda bukan sahaja akan kurang masa untuk makan,bahkan terpaksa bersengkang mata menjaga simanja (rutin menukar lampin dan memberikan susu)


Semua ini perlukan ketahan fizikal dan mental yang rapi. InsyaAllah melalui kajian dan perkongsian rakan2 tentang keberkesanan set bersalin shaklee,urusan menjadi mudah dan terurus.

Bagi lelaki, zinc berfungsi meningkatkan kesuburan mereka.Menjadikan sperma lebih berkualiti dan meningkatkan peluang mendapatkan anak .

zinc complex terdapat juga dalam set kesuburan shaklee.Bagi mereka yang sudah lama berumah tangga dan masih belum dikurniakan cahaya mata ,anda mungkin boleh mencubanya.







Zink Complex juga mampu  membantu meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan. Berdasarkan penyelidikan awal yang dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota, kanak-kanak yang diberikan zink 20mg dalam 5 hari seminggu selama 10-12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding mereka yang tidak mendapat suplemen zink. Malah, kekurangan zink juga mampu menggangu tumbesaran dan perkembangan badan.

Lagi dan lagi khasiat Zinc Shaklee





 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


************************************************************************************************************
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya melalui sms/ whatsapp ----> 013-9709233 (Ummi Safiya)

************************************************************************************************************

No comments:

Post a Comment