"Ya Allah, sesungguhnya waktu DhuhaMu, kecantikannya adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih dilangit, turunkanlah dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu Dhuha, kecantikan kekuatan kekuasaanMu, limpahkanlah kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh"

Saturday 12 April 2014

Vitamin untuk Ibu Mengandung

Tahniah, buat kawan-kawan yg telah hamil... Alhamdulillah tak terucap dengan kata-kata apabila dimaklmumkan oleh Doktor yg diri telah hamil. Bagi Ibu-ibu yang hamil, mereka memerlukan nutrisi lebih banyak berbanding orang biasa untuk tumbesaran bayi yang dikandung dan juga untuk kesihatan ibu sendiri. Nutrien ini boleh didapati daripada sumber makanan seperti sayur-sayuran, buah-buahan, ikan, daging, telur, susu dan sebagainya. Namun begitu, ada juga sesetengah ibu hamil tidak dapat menikmati kesemua makanan ini akibat kurang selera makan dan kerap muntah.

 Maka, dari mana untuk dapatkan nutrien yang mencukupi. Oleh itu, vitamin atau supplemen untuk ibu hamil yang dirumuskan khas bagi  memenuhi setiap keperluan nutrisi ibu seperti asid folik, zat besi, kalsium, multivitamin & mineral, DHA dan EPA. Kekurangan nutrisi boleh mengakibatkan pelbagai komplikasi sama ada kepada ibu dan juga bayi yang dikandung.

Antara supplement shaklee yg boleh diambil untuk ibu hamil seperti Vita Lea, B-complex, Vitamin C, Ostematrix dan ESP (trimester 1), dan pada trimester II dan trimester III hanya tambah Omega Guard sahaja...Dibuat ada dinyatakan kelebihan bagi setiap supplement:- Jom tengok.....




Apa kata pakar sakit puan, Dr Hamid Arshat mengenai keperluan bagi ibu yang hamil dan bayi dalam kandungan.


Testimoni customer yang menggunakan set hamil shaklee




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya melalui sms/ whatsapp ----> 013-9709233 (Ummi Safiya)

No comments:

Post a Comment